Marketing patrí k základným pilierom, na ktorých môže každý jeden podnik postaviť svoju úspešnú kariéru. Výhodou je množstvo kanálov, prostredníctvom ktorých je možné sa na konkrétnu cieľovú skupinu zamerať. Reklama v sebe však skrýva oveľa viac a v našom článku vás o tom presvedčíme.
Pozrite sa spolu s nami na niekoľko zaujímavých faktov o marketingu, o ktorých ste možno doteraz nepočuli.
Miesto, kde sa príliš nešetrí
Reklamný priemysel je jeden z najúspešnejších, čo sa odvíja aj na jeho cene. Veď posúďte sami. Každý rok spoločnosti minú na tvorbu reklamy viac ako 500 miliárd dolárov. Či už s pomocou výkonného rezacieho plotra alebo internetu, pri budovaní marketingovej stratégie sa príliš nešetrí.
Jednu z takýchto najdrahších reklám v histórii vytvorila aj značka Chanel. Jej cena bola 33 miliónov dolárov, z toho 3 milióny dostala herečka Nicole Kidman, ktorá v nej účinkovala. Ani 30-sekundová reklama zobrazená počas priameho prenosu finálového zápasu pohára NFL v USA nebola najlacnejšia a stála 3 milióny dolárov.
Najstaršie formy reklamy
Dnes používame na výrobu originálnych reklamných predmetov rôzne nástroje. O internete alebo univerzálnom termolise na potlač v minulosti však zrejme ani nesnívali.
Naopak, egyptský papyrus sa považuje za prvú reklamu v písomnej forme. Ako prvá informovala o predaji otrokov. Tento „reklamný text“ je uložený v múzeu v Londýne.
Najstaršia reklama vytesaná na kamennom stĺpe bola zase nájdená v ruinách staroegyptského mesta Memphis. Nápis bol vyrytý približne v roku 500 pred Kristom a oznamoval: „Tu žije Minos z Cypru, ktorý je schopný vykladať sny“.
Prvý banner s rozmermi 468×60 sa pre zmenu objavil v online magazíne s názvom „Hotwired“ v roku 1994. Čoskoro sa táto veľkosť stala pre bannery najpopulárnejšou.
V Sao Paule majú vonkajšiu reklamu zakázanú
Reklama má svoj nespochybniteľný prínos. Žiadna naša činnosť by však nemala fungovať na úkor tej druhej, čo si uvedomili v Sao Paule. Vonkajšiu reklamu sa v tomto regióne rozhodli zrušiť. O zrušení transparentov a vývesných štítov rozhodol primátor mesta v roku 2007 a uskutočnilo sa to v rámci programu boja proti znečisťovaniu.
Má obrovský vplyv
Vedeli ste, že približne do veku 65 rokov človek vzhliadne asi cca. 2 milióny reklamných videoklipov? Len v roku 1998 priemerný spotrebiteľ videl 3 000 marketingových správ denne. To je obrovské množstvo reklamy, ktoré má silu nás značne ovplyvniť. Nie je to ale také jednoduché, čo je aj dôvod, prečo jednu reklamu vidíme viackrát a dlhšie.
A potvrdzujú to aj prieskumy. Až 63 % spotrebiteľov potrebuje počuť reklamné tvrdenia spoločnosti 3-5 krát, kým im skutočne uveria.
Ako vidíte, všetko zaujímavé a dôležité fakty, ktoré vás pobavia, ale zároveň aj pomôžu pri tvorbe tej vašej úspešnej marketingovej stratégie. Nemyslíte?
Zdroj obrázkov:
- Rawpixel.com/Shutterstock.com
- Bragapictures/Shutterstock.com
- Andrewshots/Shutterstock.com