Ak dlhodobo podnikáte v hotelierstve a v posledných mesiacoch ste zaznamenali pokles tržieb, určite hľadáte dôvod, prečo sa situácia vyvíja práve tak, ako by ste neočakávali. Uvedomujete si, že letná turistická sezóna je za dverami a nechcete riskovať ešte väčšie poklesy tržieb? My vám poradíme, ako tento stav zvrátiť a opäť sa začať tešiť z vysokých príjmov.
Zľavy pri budúcej objednávke – vernostné zľavy
Ak vám je ľúto svojim klientom ponúkať vernostné zľavy, pretože sa obávate, že by vám to výrazne znížilo príjem, tak robíte veľkú chybu. Zákazníci sú náročnejší a veľmi dobre si uvedomujú, že ak ich chce ubytovacie zariadenie aj v budúcnosti prilákať, musí im pri budúcej návšteve poskytnúť vernostnú zľavu. Slovo „zľava“ je magické a pritiahne aj toho najnerozhodnejšieho zákazníka. Načo potom riskovať pokles tržieb, keď stačí poskytovať vernostné zľavy pri budúcich návštevách?
Prilákajte nových klientov na vernostné zľavy a uvidíte, že pokles tržieb začne stagnovať a opäť sa zvýši záujem o ubytovanie vo vašom ubytovacom zariadení.
Nebuďte lakomí. Ide predsa o váš biznis a vášmu podnikaniu sa nebude dariť, ak budete šetriť na zákazníkoch.
Ak chcete zaujať klientov, ktorí na web vášho ubytovacieho zariadenia prišli, musíte si dať vytvoriť pekné logo, ktoré bude charakterizovať vaše ubytovanie a služby, ktoré ponúkate. Vyberajte hlavne zaujímavý font písma.
Hotelový marketing a spolupráca s reklamnou agentúrou
Ak neviete, ako predať pobyt mimo sezóny, na koho nacieliť reklamu a neviete, ako zariadiť to, aby si zákazník vybral práve vás, nájdite si reklamnú agentúru, ktorá má vo svojom portfóliu aj marketing pre hotely a penzióny. Poradia vám, ako sa odlíšiť od vašej najväčšej konkurencie, ako získavať klientov aj zo sociálnych sietí a dokonca vám poradia, ako máte reagovať na negatívne recenzie, s ktorými sa žiaden podnikateľ v cestovnom ruchu nevie stotožniť.
Skrášlite okolie ubytovacieho zariadenia
Zaujmite nerozhodných klientov ešte pred začiatkom letnej sezóny a sústreďujte sa najmä na tieto veci: poskytujte vernostné zľavy stálym klientom; skrášlite okolie ubytovacieho zariadenia – pridajte nové kvalitnejšie záhradné lavice, vysaďte nové kvety, vytvorte tematickú výzdobu na dané ročné obdobie atď; začnite spolupracovať so skúsenou reklamnou agentúrou a zamerajte sa na hotelový marketing. Všetko sa dá, len treba chcieť.